Minecraft

Jag kan villigt erkänna att jag missat spelet Minecraft helt och hållet. Men det är dags att sätta sig in i spelet och vad det är för något. Fick en länk av en kollega som jag gärna delar med mig av (länken i första hand men kollegan kan jag också dela med mig av…).

En mamma skriver om hur Minecraft lärde hennes son – som har Aspergers – att läsa. Framför allt tycker jag att artikeln handlar om att hitta det som motiverar en person till att lära sig. Läs hela artikeln här.

Kommentera

